Klagomålshantering - institutionella kunder
Rätten att lämna in ett klagomål
Vi uppmanar våra kunder att i första hand kontakta sin kundansvarige, alternativt Complaints-SAM@storebrand.no för att reda ut eventuella missförstånd när det gäller kundrelationen, investeringsrådgivning, produktinformation eller något annat.
Ett formellt klagomål måste lämnas in skriftligen till Storebrand Asset Management AS, P.O. Box 500, 1327 Lysaker, NORGE eller till Complaints-SAM@storebrand.no. Om du skickar e-post till oss ska du inte inkludera någon känslig information.
Som investerare har du rätt att lämna in ett klagomål utan kostnad. Du kommer att få skriftlig återkoppling senast fem dagar efter att vi har mottagit klagomålet, med information om förväntad handläggningstid och kontaktperson hos oss. Alla reklamationer ska registreras i Storebrands reklamationsregister.
Klagomålet ska besvaras skriftligen inom 15 dagar och svaret ska omfatta alla frågor som du som kund har ställt. I de fall vi inte kan hålla den förväntade handläggningstiden får du en skriftlig förklaring till varför och när vi räknar med att kunna handlägga ditt ärende.
Vi behandlar alla klagomål noggrant genom att undersöka relevant information innan vi gör en helhetlig bedömning av ärendet. I bedömningen identifierar vi även eventuella intressekonflikter och vidtar nödvändiga åtgärder för att undvika eller begränsa dessa.
Om ditt överklagande inte bifalls fullt ut kommer vi att ge dig en skriftlig motivering till varför så har skett.